Piparipulla markkinoille

tiistai 6. maaliskuuta 2012

En koskaan viihtynyt markkinoilla Milanossa, ne ovat liian isoja, liian kaoottisia ja äänekkäitä. KAIKKI huutavat, myyjät sekä asiakkaat (me italialaiset olemme huutomestareita) ja liikkuminen on käsittämättömän vaikeaa kun on niin monta ihmistä jotka kävelevät ilman logiikkaa. Kun lisäät porukkaan myös pieniä lapsia ja koiria ja mummoja se tulee painajaiseksi.

Mutta täällä Suomessa se on mukavaa! Totta kai, pienessä kaupungissa ei ole myynnissä niin monta erilaista tavaraa tai ruokaa kuten isommissa on, mutta se ei haittaa minua. Riittää että torilta löytyy paistettuja muikkuja (minun salainen rakkaus) ja lakuja! :)


Kävin siis tänään Varkauden kevätmarkkinoilla mieheni kanssa. En ostanut paistettuja muikkuja, vaikka niitä siellä olikin, mutta söimme lörtsyt. Ne oli tosi hyviä!
Mieheni osti myös 19 metriä värikästä lakritsia ja melkein 2 kg lohta :D

 ihania leivonnaisia...

 olin kuvamassa lohen paketteja kun myyjä poseerasi ja minun oli pakko ottaa hänestä kuva :D

 minun lörtsy! (jo haukattu)

 lumi sulaa kun aurinko paista...

 paaaaaaaaaaaaljon lakuja!

 ... lisää lakua :)


10 kommenttia:

Elisa kirjoitti...

Ooooo! namnamnam. Minàki haluan (kirpeità) lakuja ja lohta ja muikkuja!!

Ihana, ettà laitoit Varkauden markkinoilta kuvia. :)

T. ex-kuopiolainen ;)

Piparipulla kirjoitti...

Moi Elisa ja tervetuloa blogiini :)
Varkaus on pieni mutta mukava kaupunki, markkinat olivat hyviä!

Mimosa kirjoitti...

Metrilakut ovat parhaita! Niitä tulee ostettua todella harvoin ja siksi ne varmaan maistuvatkin joka kerta yhtä herkullisilta :-)

Luumukka kirjoitti...

Markkinat on mukavia, lakut hyviä ja lörtsytkin maistuvia! :)

Ankerias Vipunen kirjoitti...

Lörtsyi ja 19 metriä lakua, kuulostaa täydelliseltä päivältä. Ja ihanasti on aurinko paistanut.

Piparipulla kirjoitti...

@Mimosa: En tykkää tavallisesta lakritsista mutta metrilakku on ihana! Harmii että ei ole myynnissä kaupoissa.

@Luumukka: kyllä se oli!

@Ankerias Vipunen: Joo se oli kaunis päivä ja ehkä kohta tulee kevät!

Kyösti Iivonen kirjoitti...

Suomessa markkinoilla ei varmaan huudeta juurikaan siksi, että meillä ei täällä suomessa ole tyypillistä keskieurooppalaista myynnin kulttuuria, eli tingitään viimeiseen senttiin. Minä pidän toreista myös ja toreilta yleensä löytää kaikkea todella kiehtovaa. Täydellinen vapaapäivä alkaa juuri noihin kuviin.

Piparipulla kirjoitti...

Minä olisin tosi huono tinkijä XD En koskaan tehnyt sitä ja en halua! Jos hinta ei sovi minulle tuote jää ostamatta :P

Hanselmiina kirjoitti...

Ooooo,lörtsyjä!! Ne on sellainen asia mitä aito savolainen täällä Tampereella asuessaan kaipaa! (Olen kotoisin ihan Varkauden vierestä) Hitsi,oon kateellinen! :)

Piparipulla kirjoitti...

Lörtsyt ovat tosi hyviä eikö niin? Tykkään niitä erityisesti lihalla täytettyjä :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Piparipulla :: Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino