Piraattien torttu, yarr!

sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Eilen oli tosi rankka päivä. Onneksi se on ohi.

Koko päivän matkustin bussilla ja kävellen kun oli helvetisti pakkasta (-33 astetta), se ei ollut mukavaa, erityisesti silmäleikkauksen jälkeen. Ja kun ei ole mitään apteekkia lähellä kotia, piti vielä käydä keskustassa. Varpaani olivat jääkuutiot!!

Kun saavuin kotiin olin niin onnellinen siitä, olla lämpimässä ja rauhassa. Ja kahvi ei koskaan maistunut niin taivaalliselta! :D

Koska minun silmäluomessa on nyt nätti tummanvioletti väri ja kuten mieheni hyvin sanoi "ihan kuin joku olisi lyönyt sinua silmään", tunnen itseni piraatiksi. Ja mitä piraatit juovat?

ROMMIA!!! YARR!!!!
Voi ei, en tykkää väkevistä! .... Sen takia Runebergintorttu tuli hyvään aikaan ^^ 


En leiponut torttuja itse, vaan ostin niitä kaupasta. Kuvissa on tänään ostettu Vaasan Isoäidin Runebergintorttu. Se oli pettymys koska torttu oli pieni, taikina oli liian kova ja kuorrute liian makea...
Pari päivää sitten kokeilin Lidl:stä LeipäAitan Runebergintortut ja ne olivat erittäin hyviä! Mieheni mielestään oli paras kaupan torttu koskaan. Suosittelen :)

8 kommenttia:

BarbaraR kirjoitti...

Moi ! minun suosikkini on Fazer :)

Io ho preparato i runeberginmuffin. Non ho ancora aggiornato il blog, ma ho messo la foto su facebook. Sono venuti buoni !

Piparipulla kirjoitti...

Ciao Barbara! Buon giorno di Runeberg :)

Non uso Facebook sorry (solo Twitter), appena posti le foto dei tuoi runeberginmuffins sul blog corro a vedere!

R ja M kirjoitti...

Mä tein viimevuonna ihan itse runeberintorttuja ja niistä tuli tosi hyviä! Ei kauheen kauniita mutta ainakin n e oli hyviä :D

Onneks pian alkaa lämmetä ja mennään kesään päin :)

-M-

Canelia kirjoitti...

Buon giorno di Runeberg sinullekin! Kävin tänään kahvilassa vähän herkuttelemassa; piraattien tortut olisivat olleet tarjouksessa, mutta en sitten ottanutkaan sellaista, kun huomasin vitriinissä suklaa-tiramisuleivoksia... : P

On kyllä ollut ihan älyttömän kylmää nyt, tänäänkin olen palellut koko päivän ja ulkona kävellessä naama tuli ihan punaiseksi pakkasesta. Illalla oli pakko päästä saunaan lämmittelemään! Pitäisi varmaan muuttaa jonnekin vähän etelämmäksi, Italiaan vaikka. : )

Piparipulla kirjoitti...

@M: ensi vuonna rohkeasti kokeilen tehdä Runebergintorttuja itse! Ne varmasti tulevat rumia kuin zombeja mutta toivottavasti hyviä :D

@Canelia: jos kahvilassa on myynnissä suklaa-tiramisuleivoksia pitää ehdottomasti saada! Runebergintorttu voi odottaa :D

Italiassa on kuitenkin kylmää nyt, vaikka se ei ole niin pakkasta kuten Suomessa. Mutta viime viikolla on satanut paljon lunta, ja isoissa kaupungeissa (Milano, Rooma jne) on kaoottinen tilanne.

vilijaana kirjoitti...

minä en edes ostanut Runebergin leivosta,en oikein ole niiden ystävä ;) joka vuosi olen jonkinlaisen version kuitenkin tehnyt,kakkunakin,mutta nyt en,tein banaanikakun :D oletko muuten tehnyt Tiramisua,sitä ''perinteistä''(onko tyhmä kysymys)löytyykö täältä ohje?!Tuli vaan mieleen tuosta Canelian suklaa-tiramisuleivoksesta... ;)

Piparipulla kirjoitti...

@Vilijaana: Totta kai olen tehnyt tiramisun, se on minun suosikki jälkiruoka! Number one! :D
Kirjoitin tässä reseptin jota itse käytän:
http://piparipulla.blogspot.com/2011/12/tiramisu.html

vilijaana kirjoitti...

Kiitos,löysinkin ohjeen heti kun sitä olin kysynyt,en vaan enään jaksanut ilmoittaa sitä,laiska minä ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Piparipulla :: Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino