Tervehdys!

sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Terveyden takia olen viime aikoina aloittanut syömään erilaisia ruokia ja kokeilin monta uutta reseptiä, niin ajattelin että olisi kivaa kirjoittaa ne ylös jotta en unohda niitä.

Mutta mietin: miksi en avaisi suomenkielisen ruokablogin? Se auttaisi parantamaan suomenkielen taitoani samalla! Minulla oli jo vanha suomenkielinen blogi mutta se hävisi, toivottavasti tämä kestää XD

Blogin tulevasta linjasta en uskalla vielä sanoa varmaksi mitään, mutta aion kirjoittaa niistä ruuista joita itsekin usein laitan kotona.


Koska olen alumperin Italiasta, minun vahvuudet ovat tietenkin pasta ja risotto. Laitan kuitenkin usein myös suomalaista ja aasialaista ruokaa. =)

Muistakaa että:
  • vaikka teen parhaani kirjoittaakseni hyvällä suomenkielellä, usein tulee virheitä ;___;
  • olen muokannut kaikki reseptit omaan maun mukaan, eli voi olla että joku resepti ei tule olemaan sama kuin alkuperäinen
  • missä asun, en löydä kaikkia samoja aineksia kuin kotimaastani, joten käytän jotain vastaavaa
  • kastikkeisiin ja risottoihin laittaisin mielelläni viiniä, niin kuin Italiassa tehdään koska se antaa hyvää makua, mutta valitettavasti Suomessa viini on aika kallista ja emme koskaan osta sitä
Nyt on aika kokata, istu vaan ja hyvää ruokahaluaa! 

0 kommenttia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: Piparipulla :: Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino